Related Posts with Thumbnails

Wednesday 12 October 2011

Gott??




Årets glögg på IKEA. Ska bli intressant att smaka...

Eftersom IKEA har beslutat att inga andra matmärken än IKEA Food får säljas i The Swedish Food Market, så blir detta julglöggen för i år. Ååå, jag hoppas verkligen att den kommer att smaka gott! 

Känner frustrationen komma krypande eftersom det är så många produkter som kommer att försvinna från hyllorna och ev. ersättas med IKEAs egna varianter: Hällakakor och mjukt tunnbröd från Gene Bageriet, punschrullar från Hägges... Kalles kaviar, Ballerinakex, Marabou choklad och andra godispåsar - allt kommer att försvinna från hyllorna - och det ska bli mycket spännnade att se alternativen som kommer... ☺

Kram♥... och ha en trevlig onsdagkväll! Nu tänker jag slänga mig i soffan för båda barnen sussar sött...

4 comments:

  1. Tack goa du för fina grattis hälsningar! Ja det får man verkligen hoppas att glöggen smakar riktigt gott:) Men jag förstår dig att man inte vill att dom ska ta bort alla de andra goa sorterna!Ha en fin dag, kram jessica.

    ReplyDelete
  2. Så dumt..eller va bra med glögg! Fast dumt att vanda smaker o saker försvinner för att ersättas med ?
    Hoppas glöggen smakar iaf c",)
    Jag köpte Blossas Arabica glögg i Sverige, har hört att den är skit god, så jag hoppas på det! kanske glögg OCH kaffe kan blandas?!

    Klem Anna

    ReplyDelete
  3. Hej hej!
    Tack för dina snälla ord om mitt stereoskåp..;)
    Vad spännande med en bloggare ända från Australien..;)
    Vad mysigt ni har det!
    Oj...jag kan tänka mig att det är mycket av den Svenska maten du saknar där borta. Du får be mamma ta med en resväska full med kalles kaviar och knäckebröd.
    Så söta barn ni har oxå..;)
    Kram Katarina

    ReplyDelete
  4. Halloj! Kan bara instämma med dig. Jag var på IKEA nu i lördags, det nya stora som de precis öppnat här i Melbourne.Mycket imponerande och bra. Möbler vi skulle ha fanns men de flesta småpryttlat på listan fanns inte, endast toaborstar!!
    Maten är ju rätt trist tycker jag även om jag kan vara utan det mesta så är det kul med kaviar, sill och godis och ballerina. Nu fanns bar som du säger Ikea Food och godiset...och hyllmetrar med skosnören. Pratade med en kille där som berättade att man nu vill marknadsföra svensk mat till människorn i landet man är i, inte till utlandssvenskar.
    Borde man då inte vilja sälja kakor och godis vilket borde ge mer vinst då, för jag känner inte så många som är modiga nog att prova sill. Det kändes som om det enda de sålde var sill, chips, skosnören, det var flera hyllmetrar av dessa.
    Blir att ta sig en trip till svenska kyrkans julmarknad i år för att hitta lite kaviar :-)
    Ha det bra!
    Anette :-)

    ReplyDelete

Please feel free to write a message or two ;)
I love reading all your comments!

♥Hugs♥