Related Posts with Thumbnails

Sunday 9 October 2011

Efter regn...

kommer solsken!! Åska med otroligt mycket blixt och dunder på morgonkvisten följdes av monsunregn och stormiga vindar. Himlen var alldeles gråsvart och det var riktigt ruggigt. Vattenmassorna forsade nerför vår driveway och träden böjde sig så mycket att jag trodde att de skulle gå av. Efteråt lugnade sig allt ner sig och solen kom fram och man kunde höra fåglarna kvittra igen. Ombyte förnöjer.


När det regnade som mest passade jag på att piffa lite i soffan. Drömmer om en shabby chic soffa med ljusa pasteller och massor av kuddar med volanger och rysch. Min amerikanska favoritblogg heter Simply Me och Tausha dekorerar sitt vackra hem i underbar shabby chic stil - helt i Rachel Ashwells anda!! Hon använder sig också av massor av underbara rosor när hon fotograferar... så himla tjusigt! Måste nog börja odla ljuvliga rosor ute i trädgården ☺ Så här resulterade ialla fall mitt piffande:




Mina bilder hade varit perfekta om jag hade haft en stor hink med ljusrosa rosor vid soffkanten... Tänk vad levande blommor kan göra mycket... ☺

Kram♥... och ha en trivsam söndag!

2 comments:

  1. Soffan blev jättefin, ser mysigt ut! =) Har också införskaffat den superfina filten på Ikea, älskar den.

    Kram kram

    ReplyDelete
  2. Visst är det kul o pyssla runt lite hemma, jag gör det bäst när jag är själv hemma!
    Ditt pysslande gav ju verkligen resultat, SNYGGT!!

    Klem Anna

    ReplyDelete

Please feel free to write a message or two ;)
I love reading all your comments!

♥Hugs♥