Related Posts with Thumbnails

Wednesday 12 January 2011

Tittar tillbaka...

på julen. Jag hade en underbar julafton med min släkt. Min morbror G med fru A kom plus så hade vi besök från Sverige... min andra morbror M med fru L samt min kusin M och hans aussie fästmö H. Jag bjöd på riktigt fint och mumsigt julbord fyllt med en massa svenska delikatesser som jag lagat till - tror nog att det var det godaste julbordet på det södra halvklotet! På kvällen kom Grants föräldrar hit och vi hade julbord igen. Det var helt klart en höjdarjul!!





...och julen känns så avlägsen nu när Brisbane är under vatten... Folk tömmer hyllorna på bröd, konserver och långtidsmjölk på affärerna. Tack o lov så är det ingen översvämningsrisk hos oss, ingen dramatisk sådan... Visst, vårt lokala vattendrag är högt som bara den och parker samt parkeringsplatser i närheten av rivern är översvämmade. Mitt hus är torrt och fint.

Kram♥

No comments:

Post a Comment

Please feel free to write a message or two ;)
I love reading all your comments!

♥Hugs♥