Related Posts with Thumbnails

Tuesday 18 January 2011

Nu städas julen snart bort... medan andra städar upp vad som finns kvar av deras hus och hem.

Det är med sorg i hjärtat som jag beslutat att julen inom en snar framtid kommer att städas bort. Jag älskar mina röda ljusstakar... tycker det är så fint när de lyser upp vardagen med sin klara färg! För att inte tala om adventsljusen och julgransljusen - kommer att bli så mörkt och trist utan dem. Fast egentligen är mitt liv inte alls trist. Jag har min familj, mitt lilla hus och alla våra saker kvar!

Åkte igenom orten Goodna idag och fick med egna ögon se den tragiska förödelsen som översvämningen orsakat. Jag blev alldeles gråtfärdig när jag såg hus, människor och tragedi. På träden kunde man se vatten nivån: brunt nertill där vattnet dragit fram och sedan gröna trätoppar - overkligt att se och förstå vilken otrolig vattenmassa som sköljt över området. Häromdagen läste jag om Goodna i Aftonbladet... om människor som förlorat allt - och det lilla som de lyckats rädda fanns på ett liten släpkärra. Idag såg jag verkligheten - eländet. Jag var där.
Kram♥

No comments:

Post a Comment

Please feel free to write a message or two ;)
I love reading all your comments!

♥Hugs♥