Related Posts with Thumbnails

Thursday 9 December 2010

Tomtar som dansar hela dagen lång...


Hej hopp, Jag bott här i Australien i nio år!! Den 9:e december 2001 landade jag på Brisbane International... Tänk vad tiden har gått och så mycket jag hunnit med: giftemål 2002, jobb, två kids och flera års pyssel med heminredning! - Det har varit en lång resa innan vi hamnade där vi är idag... Våra olika stilar, tycke och smak vävdes samman under åren och skapade vår unika rustika-allmoge-shabby chic-vita-stil.

Maxtemperaturen ligger på +29° denna torsdag i december. Luftfuktigheten är bara 66% men det känns sååå fuktigt. Det är regn på G, fast nu skiner solen för fullt. Måste sätta igång AC:n innan jag smälter bort...

 Idag visar jag min julgardin under diskbänken som jag köpte från Sverige på eBay... Tänkte egentligen ha den nån annanstans, men den passade alldeles utmärkt på julen sedan vi tagit bort skåpdörrarna. Har nyligen inhandlat en röd/vit-rutig tygbit på IKEA som ska bli diskbänksgardin också - tänker variera mellan dessa två juliga och fina. Det är spännade för lilla Lily att se vad som gömmer sig där bakom...

Kram♥

2 comments:

  1. Gud vad härligt med +29!!! :) Vi har ganska varmt också -6 grader. hihi
    Ha det så bra!
    KRAM

    ReplyDelete
  2. Åh, ja, nog låter det skönt med sådana temperaturer för oss frusna i nord-Europa!

    Mysigt att ha en hel del svenska julinslag i inredningen när man bor utomlands - jag ser att du har en hel del.

    Tack för dina snälla ord hos mig.

    Hälsningar,

    Helena

    ReplyDelete

Please feel free to write a message or two ;)
I love reading all your comments!

♥Hugs♥